dissabte, 19 de febrer del 2011

Sigues legal: copia i distribuix als amics software lliure


Com a persona que moltes vegades ha de instal·lar sistemes operatius als diversos “amics” que tens repartits per tot arreu men han passat moltes coses en la vida. Tingueu en compte que heu dic sense cap mena de menyspreu als meus amics, es molt corrent en el mon de d'informàtica que uns més sabuts acaben fent d'esclaus d'altres que no son tant sabuts o que possiblement es que son més sabuts en habilitats socials.
Be, com anava dient. Es clar que durant anys he estat instal·lant Windows en diferents sabors: Windows 98, Windows 98 SE, Windows Milennium Edition que es la cosa més in-fumable que he instal·lat en la vida, Windows 2000 del qual he disfrutat i encara m'agrada fer-ho de tant en tant en alguna maquina vella que pille y es clar el que més he instal·lat es Windows XP amb qualsevol del Service Packs i versions que ha tingut a lo llarg dels anys.
El que em va passar es que el Vista la tinc tragacanta per motius que no venen al cas i al final em vaig fer maquero que es on sempre havia volgut estar. El que escriu tot açò es en l'actualitat un maquero content i feliç tal i com havia tingut que ser fins el principi de la seua aventura en el mon d'informàtica. Sempre utilitzaré Windows i al final es que li acabes trobant el gust encara que siga per tantes hores que li has dedicat a que la cosa rulle be.
¿Quin es el motiu que un maquero content i feliç i un usuari de Windows no gens defraudat estiga ara ficat en promocionar el software lliure i les distribucions lliures?
La resposta es ben simple si mireu els dos suports de disc de dos distribucions una propietària i l'altra lliure que van d'imatge en aquesta entrada.
¿Si tinc que fer feina i perdre el temps instal·lant equips del demés no te més trellat que eixe temps l'optimitze difonguen un software que el fem entre tots i que l'adaptem a les nostres necessitats?. Per a mi personalment no ha segut mai un tema filosofi o de principis o de diners i no diners. Si no pague per un software, ¿perquè collons l'he de piratejar sabent que sempre anirà pitjor si tinc un software que es legal de copiar? Si no va be sempre poder donar informació als que portem endavant el projecte per a que millore. A la llarga en el software lliure el que aconseguim son unes magnifiques eines en el que fer coses i fer coses es la fi que te el software. Per tant difondre i promoure el software lliure com l'alternativa llogica i racional contra la pirateria em sembla que es el millor camí per fer d'aquest mon una cosa millor del que podria arribar a ser.
Sigues legal, copia i distribueix el software lliure entre els teus amics. No et penediràs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada